اخبار روز

خشم هواداران و کارشناسان نسبت به پنالتی عجیب انگلیس/ تصمیم داور شرم‌آور بود + فیلم

خشم هواداران و کارشناسان نسبت به پنالتی عجیب انگلیس/ تصمیم داور شرم‌آور بود + فیلم

۰۶:۱۳ ۲۱ تير ۱۴۰۳

تیم ملی انگلیس موفق شد با پیروزی دو بر یک مقابل هلند به فینال یورو ۲۰۲۴ برسد. قضاوت این دیدار برعهده فلکیس زوایر آلمانی بود. داوری که انگلیسی‌ها خیلی نگران او بودند و در موردش تردید داشتند، اما در پایان مسابقه، هلندی‌ها از عملکرد او عصبانی هستند.

روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیسی از زمان مشخص شدن این داور برای این مسابقه، حملات تند و بی پروایی را نسبت به این انتخاب نسبت به او و یوفا صورت دادند. زوایر به دلیل دریافت رشوه ۳۰۰ یورویی در سال ۲۰۰۵ به مدت ۶ ماه محروم شده بود. البته این رسوایی تا سال ۲۰۱۴ که توسط یک روزنامه آلمانی فاش شد، پنهان مانده بود. همین موضوع باعث شد تا بلینگام در سال ۲۰۲۱ بعد از شکست دورتموند مقابل بایرن مونیخ خشم خودش رو نسبت به این داور با کنایه به موضوع دریافت رشوه اش ابراز کند و گفته بود شما داوری را که سابقه تبانی بازی دارد، برای مهم‌ترین بازی آلمان انتخاب می‌کنید؟  

انگلیسی‌ها همین مصاحبه بلینگام و البته آلمانی بودن داور را دلیلی بر این می‌دانستند که ممکن است داور تصمیماتی علیه آنها بگیرد، اما گویا این انتقادات جواب داد و داور در طول این مسابقه طوری قضاوت کرد که حداقل انگلیسی‌ها به او معترض نباشند.

مشکوک‌ترین صحنه داوری این مسابقه در دقیقه ۱۶ و اعلام پنالتی برای انگلیس رخ داد. در پی شوت کین، مدافع هلند، دنزل دومفرایس مانع شوتزنی هری کین کاپیتان انگلیس شد و با کف پا مقابل شوت او ایستاد. داور مسابقه در ابتدا از اعلام پنالتی خودداری کرد، اما با کمک VAR صحنه را مورد بازبینی قرار داد و در نهایت نقطه پنالتی را به سود انگلیس نشان داد. تصمیمی که در حین مسابقه و حتی توسط کارشناسان انگلیسی عجیب توصیف می‌شد.

جیمی کرگر، مدافع سابق انگلیس که اکنون به عنوان کارشناس فوتبال فعالیت می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی از این تصمیم انتقاد کرد و آن صحنه را پنالتی ندانست. او گفت: «این برخورد هرگز پنالتی نبود. چقدر تصمیم عجیبی بود!»

همچنین گری نویل کارشناس تلویزیونی و مدافع سابق تیم ملی انگلیس در برنامه زنده گفت:  به عنوان یک مدافع، فکر می‌کنم این یک تصمیم کاملا شرم آور است. “هیچ راهی وجود ندارد که پنالتی باشد. او فقط به طور طبیعی وارد می‌شود تا ضربه را مهار کند. این برای من پنالتی نیست.

همچنین کریستین اونکل از کارشناسان داوری فیفا هم گفت که از تصمیم داور شگفت زده شده و این صحنه پنالتی نبود.

بسیاری از هواداران هم با آنها موافق هستند و از تصمیم داور انتقاد کرده‌اند. هواداری نوشته: «اگر این برخورد پنالتی باشد، من دیگر فوتبال تماشا نمی‌کنم.» طرفدار دیگری نوشت: «به نظر من این پنالتی نبود. خیلی تصمیم ضعیفی بود.» کاربری هم نوشت: «پنالتی نبود. هر کاری می‌کنند تا ساوتگیت شغلش را حفظ کند.»

در هر صورت به نظر می‌رسد هجمه همه جانبه مطبوعات و رسانه‌های انگلیسی در روز‌های گذشته علیه زوایر در این تصمیم تاثیرگذار بود و آنها به هدف خود رسیدند.

خشم هواداران و کارشناسان نسبت به پنالتی عجیب انگلیس/ تصمیم داور شرم‌آور بود + فیلم

 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا